Naam:
Foto’s:
238
Video’s:

Over ons

Wij zijn Jan en Marieke. We houden er allebei erg van om andere mensen en andere culturen te leren kennen. In 2010 hebben we samen een jaar in Oeganda gewoond en een mooie reis door Oost- en Zuidelijk Afrika gemaakt.

Na deze onvergetelijke ervaring bleef Afrika ons trekken, we zouden heel graag nog eens samen een langere tijd naar het buitenland willen gaan. Toen Jan zijn studie medische medische antropologie had afgerond, is hij op zoek  gegaan naar een baan in het buitenland. Jan vond een baan als Regio Coordinator bij Be More in Malawi. Twee hele mooie, interessante en leuke jaren volgden, waarin ook Marieke haar draai helemaal gevonden had. Na twee jaar besloten we toch om terug te gaan naar Nederland, waar onze dochter Lisa is geboren.

Het 'Afrika-gevoel' blééf echter kriebelen, en we wisten wel dat we 'ooit' nog eens een periode in Afrika wilden wonen, juist met ons kind. Dat deze uitdaging nu al op ons pad kwam hadden we niet verwacht, maar zijn we toch aan gegaan.

Over onze reis

Op 28 april 2016 zullen we met z'n drieën, Jan, Marieke en Lisa, verhuizen naar Addis Abeba, de hoofdstad van Ethiopië. Jan gaat hier aan de slag als coördinator voor ICCO, een grote Nederlandse ontwikkelingsorganisatie. Marieke gaat in augustus beginnen als leerkracht op de Nederlandse school in Addis Abeba, en heeft in de eerste periode dus voldoende tijd om te gaan settelen en samen met Lisa haar draai te vinden. Een spannend avontuur weer, zeker anders nu we met z'n drieën zijn. We houden jullie graag op de hoogte via deze blog!

Bezochte landen

Wij hebben 43 landen (17%) bezocht:

België, Botswana, Burkina Faso, China, Denemarken, Duitsland, Egypte, Finland, Frankrijk, Ghana, Griekenland, Hongarije, Ierland, India, Italië, Kenia, Kroatië, Letland, Luxemburg, Malawi, Mali, Marokko, Mozambique, Namibië, Nederland, Nepal, Noorwegen, Oeganda, Oostenrijk, Rwanda, Spanje, Tanzania, Tsjechië, Tunesië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Arabische Emiraten, Zambia, Zimbabwe, Zuid-Afrika, Zweden, Zwitserland.