Daar gaan we weer!

11 augustus 2013 - Alphen, Nederland

Hallo allemaal,

Na een lange stilte van bijna twee jaar op deze site, komen we weer met een bericht. De meesten van jullie zullen inmiddels gehoord hebben dat we een nieuwe uitdaging aangaan; 26 augustus zullen we voor twee jaar naar Malawi verhuizen.

Jan heeft namelijk een baan gevonden, hij gaat werken als regiocoordinator voor de Nederlandse organisatie Be More (http://www.be-more.nl). Onze nieuwe woonplaats is Zomba, in het zuiden van Malawi. We zijn hier heel blij mee en hebben er super veel zin in om opnieuw zo’n gave uitdaging aan te gaan, we pakken deze kans met beide handen aan! Voor Marieke begint de uitdaging in Malawi, ze zal daar op zoek gaan naar een leuke baan.

Praktisch betekent ons vertrek dat we nu ons leven in Nederland aan het afronden zijn, we zijn ondertussen allebei klaar met werken. Deze keer hebben we allebei onze baan opgezegd, wel even heel gek dus, we hebben niet zomaar een paar weken vakantie, maar hebben allbei voorgoed afscheid genomen van onze collega’s.

We houden ons nu bezig met alle regeldingen, maar vooral veel leuke, gezellige dingen doen en van iedereen afscheid nemen. We hebben een goede reden om er nu extra van te genieten, dus dat doen we dan ook volop! Met alle etentjes en borrels van de laatste maand vertrekken we in ieder geval met een extra vetlaagje naar Afrika.

Wie weet komen we jullie in de komende twee weken nog ergens tegen, maar mochten we jullie niet meer zien; we houden jullie via deze weblog op de hoogte van alle ontwikkelingen en gebeurtenissen die wij mee zullen maken.

Lieve groetjes,

Jan en Marieke

1. Suzanne Spruit:
    Hoi Jan en Marieke.

Ik ga jullie verhalen zeker lezen, ben zo benieuwd wat jullie allemaal meemaken. Heel veel succes en plezier daar en ik hoop ook voor Marieke dat ze snel een baan zult vinden! Goeie reis! Groetjes, Suzanne
  2. Mathijs en Ilse van Zuijlen:
    Wauw Marieke en Jan,
    Wat een mooie uitdaging gaan jullie weer aan! Super stoer!
    Wij gaan jullie verhalen zeker volgen. Heel veel succes, maar natuurlijk vooral plezier en geniet!
    Veel plezier nog even met alle vrienden en familie!
    Groetjes, Mathijs en Ilse
  3. Marco Spruijt:
    Hallo Jan en Marieke,
    Wij hadden al uitgebreid van jullie plannen gehoord via Aad en Lizette. In Malawi zijn we toevallig een weekje geweest op vakantie en we vonden het een mooi land met ook een mooie natuur. Jullie gaan er natuurlijk niet op vakantie, dus jullie zullen er met een heel andere blik naar gaan kijken, maar evengoed: veel plezier en succes met jullie nieuwe uitdaging!
    Gr.
    Marco en Yvonne
  4. Jolanda Wilschut:
    Hoi Jan en Marieke,

Wat gaan jullie weer een spannende tijd tegemoet, t is nogal niet wat. Hier alles afsluiten dan voor 2 jaar naar Malawi vertrekken. Ontzettende uitdaging, hoop voor jullie dat het goed uitpakt, ga jullie zeker volgen. Nooit gedacht dat mijn "öude"buurjongetje van toen zo ondernemend zou zijn. Heel veel succes!!
    Groet Jolan en Hans
  5. 11 augustus 2013
    Daar gaan we weer, spannend hoor en zo wordt het steeds
    echter met jullie eerste verhaal op deze site.
    Succes en veel geluk en we volgen alles maar dan ook alles weer.
    liefs
  6. Soessie Knaap:
    Hé jan en Marieke,
    Ik heb heel veel bewondering voor jullie! Sterkte met afscheid en veel succes in Malawi x Soessie
  7. Irene:
    Lieve kanjers,
    Jullie leven je droom vanuit je hart en dat is altijd goed.
    Alle succes hè. We zullen jullie missen, dus volgen we jullie op de voet.
    Liefs.
  8. Barbara:
    11 augustus 2013
    Wat leuk dat jullie ons weer op de hoogte gaan houden! Ik ga jullie volgen! Veel plezier met alles afronden hier en afscheid nemen. En heel veel succes in Malawi! Beleef jullie droom voor de volle 100%!! X Barbara
  9. Jeanine:
    11 augustus 2013
    Zo enorm stoer wat jullie nu weer gaan doen. Heel veel succes en plezier gewenst de komende twee jaar! Leuk om zo via deze site weer mee te mogen beleven met jullie. Groetjes Jeanine
  10. Joost:
    11 augustus 2013
    Malawi, Walabi, Walibi.. ;) Goeie reis en succes met de laatste activiteiten in NL.
  11. Tineke:
    11 augustus 2013
    Heel stoer dat jullie dit weer aan gaan maar veel succes in Afrika en ik ga het zeker volgen leuk hoor Gr. Tien
  12. Truus Dorresteijn:
    Hoi Jan en marieke,
    Ik had al van je ouders en Yvonne gehoord, Marieke dat jullie deze nieuwe uitdaging zouden aangaan. Het is weer heel wat om alles en iedereen achter te laten en weer een nieuw levenop te bouwen in weer een ander land. Ook weer een prachtige kans op nog meer zelfontwikkeling. Gerard en ik wensen jullie een prachtige twee jaar toe. Lieve groet van ons, Truus
  13. Irma:
    Hoi Marieke en Jan,
    Wat een uitdaging weer voor jullie, toen ik jullie sprak een paar weken geleden zag ik twee stralende koppies ;) Heel veel succes, plezier en vooral geluk in jullie werk en jullie ervaringen samen!
    Liefs van ons allemaal.
  14. Bram en Marietta:
    Hoi Marieke en Jan.
    Wat een mooie uitdaging weer voor jullie. Wij wensen jullie heel veel succes, plezier en geluk in Malawi.
    En we zullen jullie zeker blijven volgen.
    Liefs van Bram,Marietta, Manon en Rolf
  15. Henk en Dorina:
    Hoi Marieke en Jan,
    Geniet van laatste dagen in Nederland van je naaste familie en vrienden! Wie weet zien we elkaar nog? Maar wij hebben al afscheid van jullie genomen!
    Wij wensen jullie heel veel geluk en succes met jullie nieuwe uitdaging in Malawi
    Wij gaan jullie weer volgen!
    Liefs Henk en Dorina
  16. Benno:
    12 augustus 2013
    laat mij weten. veel goeds
  17. Mariska:
    Hoi Jan en Marieke,
    Wat een opgave. Alle twee baan op gezegd. We wensen jullie nog een paar leuke weken in Nederland. Misschien zien we elkaar nog. Verder heel veel plezier en succes in Malawi. Jij met je baan Jan en Marieke met het zoeken van een baan. Een goede reis! We blijven jullie zeker weer volgen via deze blog.
    Groetjes van Guido en Mariska
  18. Marisca van zoest:
    Hi Jan en Marieke,
    Bijna is het zover....jullie avontuur! Vind het super leuk voor jullie. Het zou een indrukwekkende periode zijn. Geniet nu nog van de momenten hier. En alvast heel veel succes straks. Liefs marisca
  19. Trude:
    13 augustus 2013
    Wij zien jullie nog, maar we gaan zeker op de hoogte blijven met deze blog. Geniet van de komende weken en van het avontuur wat gaat komen!!!

Liefs
    Jeroen en Trude
  20. Relinde:
    13 augustus 2013
    Super om jullie weeer te kunnen volgen! Geniet van jullie nieuwe en lange avontuur. Ik kom regelmatig terug om te lezen en mee te genieten. Enjoy!!
    Xx Relinde
  21. Carli:
    15 augustus 2013
    Hoi Jan en Marieke,

Knap dat jullie deze stap durven te nemen. Het is een mooie ervaring en een leuke uitdaging! Heel Heel veel succes en vooral veel plezier!

Groetjes, Carli
  22. Michiel:
    16 augustus 2013
    Hallo Marieke en Jan,
    giga leuk, spannend en een heel mooie uitdaging.
    Ik hoop en denk dat jullie er vast weer heel zinvol werk kunnen doen: ga jullie weer volgen.
    Veel plezier!
    groeten van Michiel
  23. Benno:
    16 augustus 2013
    jan, je komt toch wel even terug 1x per maand voor bardienst?
  24. Marja:
    23 augustus 2013
    Ga jullie zeker volgen. Heel veel geluk daar in Zomba!
    Goede reis en lieve groeten,
    Marja
  25. Tiny:
    23 augustus 2013
    Hallo Marieke en Jan,
    Nog 1 weekend in Nederland; Geniet ervan..
    We wensen jullie een hele goede reis naar Malawi en heel veel succes.
    Groetjes van Piet en Tiny
  26. Leeuwen:
    24 augustus 2013
    Hoi Jan en Marieke. We wensen jullie heel veel geluk, en hopen dat jullie droom weer werkelijkheid gaat worden.
    We vinden het leuk om jullie weer via de site te volgen,
    Heel veel succes, liefs Leo en Miriam
  27. Lina van Zoest:
    1 september 2013
    Hoi Marieke en Jan ,
    Inmiddels aangekomen in Malawi, is het avontuur begonnen. Wij gaan jullie weer volgen en hopen dat jullie er van gaan genieten.
    Jan heel veel succes met je werk en Marieke veel succes met het zoeken naar werk. Hartelijk groetjes van Jan en Lina